2 Haziran 2010 Çarşamba

Prince of Persia: Sands of the Time

Hemen hemen herkes aşağı yukarı Prince of Persia oyunlarının herhangi birini oynamıştır. Şahsen ilk 1 saat içersinde prensesi kurtarmaya çalıştığımız oyundan itibaren bütün PoP oyunlarını oynadım ve çoğunu bitirdim. Sands of the Time ile başlayan seri şüphesiz oyun tarihine damga vurmuş üçlemelerden biridir. Ardından gelen Warrior Within benim için tavan noktasıdır PoP için. Serinin ilk oyunu olan Zamanın Kumları'nın sinemaya uyarlanacak olduğu haberleri geldiğinde oldukça sevinmiştim. Ardından gelen trailerlar ile güzel bir yapım olacağı izlenimi oluştu ben ve benim gibi bir sürü PoP severde. Filme yeni fırsat bulup gidebildim. Açıkcası Disney'in üstlendiği bir PoP biraz düşündürmüyor değildi beni. Ama Warner Bros. örneği varken bu bağlamda çekinmeye gerek olmadığı düşüncesindeyim.

Filmin yönetmenliğini Mike Newell (Aynı zamanda Harry Potter ve Ateş Kadehi filminin yönetmeni) üstlenmiş. Filmde ki dekorlar, sahneler, çekimler, kostümler ve müzikler oldukça iyi ve başarılı olmuş. Öyle ki, film için hazırlanan kostümlerin sayısı Karayip Korsanları filminde kullanılan sayıdan bile fazlaymış. Film Fas'ta çekilmiş olup, görsellik açısından büyük bir doyuruculuk sunuyor. Çekimler sırasında yılanlardan tutun da, çöl fırtınalarına kadar bir sürü zor şartlar altında film ekibi adeta sınanmış.


Gelelim Dastan'a. Jake Gyllenhaal kanımca prens rolünün altından başarıyla kalkabilmiş. O çocuksu yüzünün yanında geliştirdiği vücudu, tıpkı oyunlarda ki gibi esnek prens yapısı ve yeri geldiğinde sertleşen mizacı ile Sands of the Time Dastan'ını çok güzel canlandırmış. Ama olası bir ikinci filmde Warrior With'in prensinin karanlık havasını taşıyabilir mi? Pek sanmıyorum.

Film Oyunun unsurlarına sadık kalınarak oldukça güzel bir şekilde sinemaya yansıtılmış. Ama bana sorarsanız filmdeki gereksiz slow motionlar, klasik Amerikan esprileri, bazı film klişeleriyle birlikte filmin havasını biraz düşürmüş. Gelelim güzel prenses Gemma Arterton'a. Güzelliğinin yanında vasata düşmeyen oyunculuğu ile Dastan'a eşlik etmiş. Kralın kardeşi Ben Kingsley ise role cuk oturmuş. Hikayeyi bilmeyen izleyicilerde "var bu adamda birşey" şüphesi uyandırır şahsi görüşüm.



Üst düzey görselliği, sıkmayan hikayesi, bazı eğlenceli karakterleri (Şeyh Amar gibi), Dastan'ı, Tamina'sı ile en azından izlenmesi gereken bir film Zamanın Kumları. Aynı ekip ile devam filmi olan Warrior With'in çekilebilir mi? Neden olmasın ama başarılı olur mu o muamma. Birde son bir ekleme: Yahu neden WW'de ki kostümleri bu filmde prense giydiriyorsunuz arkadaşım?

Hiç yorum yok: