26 Haziran 2010 Cumartesi

Daum Gitti


Basında dönen haberlere göre biraz inat meselesi olan Daum - Fenerbahçe bağı kopmuş.

Daum'un şampiyon yapamazsa, hatta herhangi bir teknik direktörün şampiyon yapamazsa gönderileceği çok belliydi. Aziz Yıldırım sene başında ettiği büyük lafların altında kalmazdı doğrusu. Son düdük çaldı, Daum'un gideceği belli oldu.

Tazminat konusunda ne olduğunu tam olarak bilemiyorum. Fakat yardımcılarının gönderilmesini, sunulan ağır şartları Daum'un kabul etmesinin tek sebebi bana göre tazminatını almak istemesiydi. Muhtemelen 5-6 milyon € olmasa da 3 milyon €'ya yakın bir miktarı almıştır.

He aldıysa aldı bana ne. Sorun sürekli bu durumun yaşanıyor olması. Daum'un başarısız olduğunu söyleyebilir miyiz? Eğer Fenerbahçe taraftarı güzel futbol görmek istiyorsa ki ben hiç sanmıyorum, hayır. Eğer Fenerbahçe taraftarı sonuç görmek istiyorsa, yine hayır.

Sonuç kupadır, güzel oyun ise Daum'un Fenerbahçe'ye oynattığı sistemle olacak şey değildir. Sürekli yazdık burada. Daum'un böyle oynamada haklı yanları olduğunu da belirttik. Bilica gibi sakar ötesi ve ne yapacağı belli olmayan bir stoperin varsa savunmanı geriye çekeceksin. İşin acayip tarafı takımda Bilica'yı kesebilecek bir adet bile adam yoktu. Aziz Yıldırım bu hakikaten derinliği olmayan kadroyu yaparken şampiyonluk hedeflediyse hayal kuruyordu ki Daum'dan başkası zannetmiyorum ki o kadroya 2 kulvarda birden final oynatsın.

Daum iyi futbol oynatabilir miydi? Eğer sen adama Stoch'u verseydin, stopere bir tane Edu ayarında bile olsa adam bulabilseydin neden olmasın. Daum'u savunmuyorum sadece elindeki malzemeden, başarı için böyle bir yemek yaptığını söylüyorum.

Daum'u hiç sevmem. Özellikle tribüne oynama konusunda üstüne olmadığını düşünüyorum. Fakat bu şampiyonluğun kaçması durumunun başlıca sebebi Daum değildi. Semih çok çok kötü oynarken, pozisyona giremezken, Güiza'yla pozisyona girmeyi denedi Daum. Oynattığı sistemde Semih'in iş yapmayacağının farkındaydı da işte bizim süper medyamıza gol atma şansı vermeyeceksin. Devre arası transferi olarak da bir diğer Güiza, Gökhan Ünal alınınca zaten yapacak bir şeyi kalmadı Daum'un, Güiza'yı oynatmaktan başka.

Neyse sonuç olarak konuşulan Aykut Kocaman'ın teknik direktör olacağı söylentisi gerçekleşecek gibi. Bana göre Aykut görevinde başarılıydı. İlgilenilen futbolcular vs. belliydi yani. Fenerbahçe'ye kalsa Stoch'a değil, sanırım Güney Amerika'ya gidilecekti yeniden. Fakat teknik direktör olarak ne yapar? Bana göre burası soru işareti. Bir nevi Anadolu'nun Fenerbahçe'si olan Ankaraspor'a sıkıcı bir oyundan fazlasını verememişti Aykut.

Ne diyelim hayırlısı olsun.

Hiç yorum yok: