8 Haziran 2010 Salı

2010 Dünya Kupası: Grup A


Dünya Kupası'nın başlamasına 3 gün kala yavaş yavaş rotamızı G. Afrika'ya çevirmek gerek diye düşünüyorum. Öncelikle A Grubunu inceleyeceğiz. Takımlara bakalım;

Fransa

Kişisel tahminim Fransa'nın Domenech'le gruplardan çıkamayacağı yönünde. Ben hala hayretler içerisinde, bu adamın nasıl olur da Milli takım teknik direktörlüğünden alınmadığını izliyorum. Bakın, ben hep haddimi bilmişimdir. Şu adam mı? Bu adam mı? Asla demem fakat Domenech'in yaptıkları 1 değil, 2 değil. Geldiğinden beri Fransa rezalet top oynamakta, takım içinde sürekli sorunlar patlamakta, fakat Fransa Futbol Federasyonu rahatsız olmuyor demek ki.

Bana göre kesinlikle gruptan çıkamazlar iş hocaya kalırsa. Tabii ki büyük isimler var. Eğer takım olurlarsa yine iş yapabilecek kadroları var fakat hazırlık maçı da olsa Çin'e yenilen bir takım, Uruguay ve Meksika'nın önünde grubu tamamlayamaz bana göre. Umarım, dilerim o eski Fransa'yı izleriz. Son olarak kadroyu ve parlama yapmasını beklediğim isimleri yazayım;

Kaleci: Hugo Lloris (Lyon), Steve Mandanda (Marsilya), Cedric Carrasso (Bordeaux). Defans: William Gallas (Arsenal), Eric Abidal (Barcelona), Bakary Sagna (Arsenal), Patrice Evra (Manchester United), Gaël Clichy (Arsenal), Marc Planus (Bordeaux), Anthony Réveillère (Lyon), Sebastien Squillaci (Sevilla). Ortasaha: Abou Diaby (Arsenal), Alou Diarra (Bordeaux), Yoann Gourcuff (Bordeaux), Florent Malouda (Chelsea), Jeremy Toulalan (Lyon), Mathieu Valbuena (Marsilya). Hücum: Nicolas Anelka (Chelsea), Djibril Cissé (Panathinaikos), André-Pierre Gignac (Toulouse), Sidney Govou (Lyon), Thierry Henry (Barcelona), Franck Ribéry (Bayern).

Kadro hakikaten iyi. Kaleciler oldukça genç ve potansiyelli. Ortasahada Gourcuff, Diaby, Toulalan gibi iyi seçenekler var. Benim oldukça beğendiğim Valbuena'da o bölgede iş yapabilecek isimler fakat özellikle defansif oyuncu azlığı var. Diarra ve Toulalan orayı kapatabilir tabii ki fakat sanki 1 oyuncu daha eklenmeliymiş gibi. Hücum ise takımın kuşkusuz en iyi bölgesi. Arsenal'deki günlerinden uzak olsa da Henry, Anelka, Ribery, Govou gibi isimlerle gol sıkıntısı olmaz. Ama önemli olan topu oraya götürmek. Beklerin müthiş iyi olması Fransa'nın bir diğer avantajı. Hakikaten doğru düzgün kullanılırsa çok iyi iş yapabilirler. Stoperler ise idare eder kalitede diye düşünüyorum. Fakat dediğim gibi Domenech faktörü var. Çin'e yenildi bu takım yahu! Şu olanlara bakınca Lloris'in parlayacağını düşünüyorum veya Mandanda'nın. Zira çok fazla iş düşecek gibi duruyor bu isimlere.

Güney Afrika

Kendi adıma Kupa'daki en zayıf takımlardan biri olarak görüyorum G. Afrika'yı. Ev sahibi olmaları, ilk maçı Meksika'yla yapmaları onlar için avantaj. Güzel bir sonuç alabilirlerse, taraftarlarıyla daha iyi işler yapabilirler daha sonraki maçlarda. Konfederasyon Kupası'nda da fena olmayan bir performans sergilemişlerdi. Eğer iyi başlarlarsa ikincilik için şansları olur. Yoksa erken veda edeceklerdir kupaya. Kadroları;

Kaleci: Moeneeb Josephs (Orlando Pirates), Itumeleng Khune (Kaizer Chiefs), Shuaib Walters (Maritzburg Utd). Defans: Matthew Booth, Siboniso Gaxa (Mamelodi Sundowns), Bongani Khumalo (SuperSport Utd), Tsepo Masilela (Maccabi Haifa), Aaron Mokoena (Portsmouth), Anele Ngcongca (Racing Genk), Siyabonga Sangweni (Lamontville Golden Arrows), Lucas Thwala (Pirates). Ortasaha: Reneilwe Letsholonyane, Siphiwe Tshabalala (Chiefs), Lance Davids (Ajax Cape Town), Kagisho Dikgacoi (Fulham), Thanduyise Khuboni (Arrows), Teko Modise (Pirates), Surprise Moriri (Sundowns), Steven Pienaar (Everton), Macbeth Sibaya (Rubin Kazan). Hücum: Katlego Mphela (Sundowns), Siyabonga Nomvete (Moroka Swallows), Bernard Parker (Twente).

Öncelikle Nomvete'yi hala top oynuyorken görmek enteresan bir his. Ben çoktan elini eteğini çekmiştir diye düşünüyordum. Takıma bakarsak Masilela, Mokoena, Ngcongca, Dikgacio, Pienaar, Sibaya ve Parker'ın Avrupa'da oynadığını görüyoruz ki Ngcongca'yı tanımıyorum, diğerleri muhtemelen Parker dışında ilk 11'de başlayacaklardır. Takımın kesinlikle yıldızı Pienaar. Gayet iyi bir ortasahadır. Zaten oynadığı takımdan da belli bu. Orta ikilinin Konfederasyon Kupası'nda da bir kaç kere gördüğümüz Sibaya ve Dikgacio'dan oluşacağını düşünürsek 3'lü ortasahayı kurmuş oluyoruz; Pienaar, Sibaya, Dikgacio. Forvette bana göre Mphela görev yapacaktır. Konfederasyon Kupası'nda da fena değildi. Stoperlerin biri Booth olacaktır. Enteresan bir oyuncu. Beyaz bir Afrikalı ve çok seviliyor ülkesinde. Upuzun boyu var bu arada. Yanına da muhtemelen Blackburn'lu Mokoena gelecektir. Bu da ülkeyi düşündüğümüzde gayet iyi bir ikili çıkarıyor önümüze. Solbekte Masilela, sağbekte Gaxa olacaktır muhtemelen. Kaleci Khune'den Avrupa'ya transfer olabilecek bir performans bekliyorum. Konfederasyon Kupası'nda da çok iyi işler yapmıştı. Bana göre bir iyi turnuva daha onu Avrupa'ya taşır.

Uruguay

Benim A grubundaki liderlik adayım Uruguay. Defansı ve hücum hattı hakikaten çok iyi. Ortasahasında ise çok iyi isimler var. Eğer Fransa sürpriz(!) yapmazsa liderliği 2. maçta garantiler diye düşünüyorum. Tek zorlanacakları ekip Meksika olacaktır. Kadroya bakalım;

Kaleci: Fernando Muslera (Lazio), Juan Castillo (Deportivo Cali), Martin Silva (Defensor). Defans: Diego Lugano (Fenerbahce), Diego Godin (Villarreal), Andres Scotti (Colo Colo), Jorge Fucile (Porto), Martin Caceres (Juventus), Mauricio Victorino (Universidad de Chile) Ortasaha: Walter Gargano (Napoli), Egidio Arevalo Rios (Penarol), Sebastian Eguren (AIK Stoccolma), Diego Perez (Monaco), Maximiliano Pereira (Benfica), Alvaro Pereira (Porto), Ignacio Gonzalez (Valencia), Nicolas Lodeiro (Ajax), Alvaro Fernandez (Universidad). Hücum: Luis Suarez (Ajax), Diego Forlan (Atletico Madrid), Sebastian Abreu (Botafogo), Edinson Cavani (Palermo), Sebastian Fernandez (Banfield)

Birincisi takımın yıldızı kesinlikle Forlan. Onun ayağına bakacaklardır ki o da şüphesiz 2-3 gol çıkaracaktır grup maçlarından. Öte yandan bu sene inanılmaz oynamış olan Luis Suarez takımın ikinci güvenilir hücum silahı. Santrafor gibi oynayacağını düşünmüyorum. Fakat kanat forvet veya forvet arkası olarak 1-2 gol çıkaracaktır bu turnuvadan. Özellikle Meksika ve G. Afrika maçlarında, ağır defansın zaaflarından çok yararlanabilir diye düşünüyorum. Diğer hücum silahı Cavani ise iyi bir oyuncu olmasına karşın muhtemelen yedek bekleyecektir. Ortasahada da fena isimler yok. Gargano ve Eguren iyi bir defansif tercih olabilirken, Lodeiro ve Maximiliano da hücum anlamında kullanılabilecek isimler. Lodeiro'dan iyi bir performans bekliyorum. Savunma ise Lugano ve Godin ikilisiyle kurulacaktır muhtemelen. Sağbek Cacares, solbek Fucile olabilir. Lugano zaten takımın kaptanı. Hırsı ve savunma bilgisiyle defansın da lideri olur muhtemelen. Partneri Godin ise genç fakat oldukça iyi bir oyuncu. Galatasaray içinde adı geçmişti devre arasında. Cacares ise bir türlü potansiyelini sergileyemedi. Barça, Juve derken şimdi ne yapacağı Dünya Kupası'na bağlı sanırım. Tabii ki daha genç fakat bu turnuvada iyi performans göstermesi şart. Kaleci Muslera olacaktır tahminen. Genç fakat tecrübeli bir kaleci. Pek fazla büyük turnuvaya katılmamıştır fakat Serie A tecrübesi bu tip turnuvalar için iyi bir hazırlık sayılır. Forlan takımın yıldızı olacaktır yine. Parlaması muhtemel isim ise bana göre Lodeiro. Suarez'in olası 3-4 golü ise onu doğrudan büyük bir kulübe, yüklü bir bonservis bedeliyle geçmesini sağlar.

Meksika

Gio dolayısıyla destekleyeceğim bir takım Meksika. Bana göre Uruguay ile birlikte grup aşamasını geçeceklerdir. Fransa'ya ağır konuşuyorum fakat Domenech'in gitmesi için grupta 0 puan almaları gerekiyorsa, alsınlar hakikaten. Neyse. Meksika'nın da kadrosu gruplardan çıkabilecek kalitede. Nispeten dengeli bir takım üstelik. Yani şöyle bakınca şu taraf ağır basıyor diyemiyorum. Kadroya bakalım;

Kaleci: Guillermo Ochoa (America), Oscar Perez (Chiapas), Luis Ernesto Michel (Guadalajara). Defans: Rafael Marquez (Barcelona), Ricardo Osorio (Stoccarda), Hector Moreno (AZ Alkmmar), Francisco Rodriguez (Psv Eindhoven), Carlos Salcido (Psv Eindhoven), Paul Aguilar (Pachuca), Efrain Juarez (Pumas). Ortasaha: Jonny Magallon (Guadalajara), Jorge Torres Nilo (Atlas), Gerardo Torrado (Cruz Azul), Israel Castro (Pumas), Andres Guardado (Deportivo La Coruna). Forvet: Pablo Barrera (Pumas), Adolfo Bautista (Guadalajara), Alberto Medina (Guadalajara), Cuauhtemoc Blanco (Veracruz), Javier Hernandez (Guadalajara), Giovani dos Santos (Galatasaray), Guillermo Franco (West Ham), Carlos Vela (Arsenal).

Takımın yıldızı diye bir adet isim sayamam. Her ne kadar bu aralar eskisi gibi olmasa da Gio, Guardado, Marquez, Ochoa, Javier Hernandez, Vela, Franco gibi genç ve tecrübeli yıldızları var. Özellikle bu yaz Manu'ya transfer olan Hernandez'i daha iyi izleme imkanı bulacağız. Hazırlık maçlarında sürekli gol atıyordu bu isim. Kalede hakikaten bir FM efsanesi olan Ochoa var. İnanılmaz merak ediyorum bu adamı. Ne yapacak hakikaten çok merak ediyorum. Sabırsızlıkla bekliyorum 11 Haziran'ı. Defansta artık iyice ağırlaşsa da top tekniğini giderek üst seviyeye ulaşan Marquez'in yeri garanti. Yanına Hector Moreno gelecektir. İyi bir ikili ve birbirlerinin açığını kapayabilirlerse Meksika'nın nispeten sıkıntılı yeri çözüm bulur. Ortasahada Torrado, Guardado yeri garanti isimler. Guardado parlayabilir. Sol tarafı dikkatli seyredeceğiz. Hücum hattı muhtemelen 3'lü olacaktır. Sağda oynayacak Gio'nun İtalya maçındaki oyunu iyiydi. Güzel de bir asist yaptı. Galatasaray'da kalmasını hakikaten çok istediğim bir adam. Bana göre bu turnuvuda Meksika'nın en önemli silahlarından biri olacaktır. Forvetin solunda Guardado oynayabilir. Eğer üçlü değil ikili bir hücum hattı düşünüyorsa Aguirre, muhtemelen ortasahaya çekecektir Gio ile Guardado'yu. Forvette ise Javier Hernandez iş yapacaktır. Franco vasat üstü kariyere sahip bir oyuncu. Fakat bu genç adamları kesebileceğine ihtimal vermiyorum. Öte yandan Vela, ikili santrafor oynanması halinde Hernandez'in partneri olacaktır. Şöyle bir bakınca Hernandez, Gio ve Guardado'nun isimlerini cilalayacaklarını düşünüyorum. Ochoa ise tamamen sürpriz olacak benim için. Umarım güzel bir performans izleriz ondan da.

Son olarak grup sonucu tahminim;

1. Uruguay
2. Meksika
3. Fransa
4. Güney Afrika

Hiç yorum yok: