14 Haziran 2010 Pazartesi

Grup E: Japonya 1 - 0 Kamerun


Hollanda - Danimarka maçının yorumunun sonunda pek keyifli maç olmayacağını düşünüyorum demiştim. Nitekim çok çok sıkıcı bir maç daha izledik. Belki son 10 dakika için biraz heyecanlıydı diyebiliriz.

Paul Le Guen beğendiğim bir teknik direktör. Bana göre bugün 4-3-3 dizilimi konusunda doğru fakat oyun felsefesi konusunda biraz hatalı davrandı. Makoun - Matip - Enoh gibi iç oyuncularıyla pas yapmaya çalışmak felaketle sonuçlandı doğrusu. Bir dolu pas hatası, bir dolu tercih hatası Kamerun adına oyunu kilitledi. Üstelik tempo yaparak sahayı dar edebilecekleri bir Japonya karşısında kendi kendilerini imha ettiler.

Eto'o, Inter'de bir kanat forvet olarak oynayabiliyor. Paul Le Guen'in onu bu pozisyonda kullanmasını anlayabiliyorum. Üstelik inanılmaz düz 3 adamdan, hadi Enoh'un topla arası biraz iyi yalan demeyelim, oluşan ortasahayı düşündüğümüzde yaratıcı tek oyuncunun bu sene Mourinho ile de bazen forvet arkası oynayan Etoo'nun olması normal. Ama böyle olunca da Kamerun'un hücum gücü hakikaten azalıyor. Bana göre en doğru tercih 4-2-3-1 dizilimi olacaktı. Orta 2'lide Enoh ile Matip, ileri üçlüde Moting - Emana - Etoo ve forvette Webo. Böylece bahsettiğim tempoyu yakalayabilirdi Kamerun. Emana'nın sürekli topla içeri dalışları ve oyun görüşü hem Etoo'nun hücum verimini arttırırdı, hem de zaten pek de iyi olmayan Japonya savunmasını delik deşik edebilirdi.

Nakata, Nakamura, Ono gibi isimlerden sonra yeni nesil Japon ortasahası çok düz kalıyor. Honda'nın ayağına bakıyor takım. Biraz kanatlarda Matsui'nin etkili oyunundan bahsedebiliriz. Hakikaten galibiyeti haketmedi Japonya. Ama Kamerun da haketmedi. Böyle ortada, sıkıcı bir maçtı. Konuşulacak ne var diye düşünüyorum hakikaten. Belki Kawashima'nın güzel performanslarına devam etmesinden de bahsedebiliriz. 2-3 böyle maç daha oynarsa Fransa ortasıra ekiplerinden birine transfer yapabilir aslında. Yan top zaafı dışında pek bir eksiği yok gibi.

Oyunun son 10 dakikası ise Kayserispor - Manisaspor vs. maçları gibi geçti. M'bia'nın inanılmaz şutu ve son dakikada Kawashima'nın iyi bir kurtarışı vardı bu süre zarfında. Sanırım son 10 dakika takımı Samet Le Aybaba yönetti Kamerun'u. Halbuki Geremi'nin girişi, Eto'o'nun ortaya, Webo'nun yanına gelişiyle kanat ortalarından bir sonuç çıkabilirdi.

Son olarak umarım Galatasaray forumlarında yazan insanlar Emana'nın ön libero değil forvet arkası oynadığını anlamışlardır. Abi lütfen... Anlayın bunu artık.

21.30'da benim turnuvadaki sürpriz adayım Paraguay'ın maçı var. İtalya'nın da sonunda sahne alacak olması bu maçın heyecanını arttırıyor. Merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok: