19 Mart 2010 Cuma

Mehmet Demirkol


Daha evvel de yazdım. Objektif olmaya çalışan ama olmadığını belli eden bir adam Demirkol. Fakat diğer garip yorumcu objelerden çok çok daha kaliteli bir kalemi ve düşünce yapısı vardır. Bugün Spor Servisi'nde müthiş bir laf etti. Buraya taşımak istedim.

Volkan Konak'ın röportajı okunurken Volkan Konak'ın "Trabzonspor bizim nüfus cüzdanımızdır." lafından, bunu ancak bir sanatçı söyleyebilir diye bahsetti. Daha sonra; "Sanatçı olmak öyle yılları bu işe vermekle değil, düşünmekle, bu lafı söyleyebilmekle olur. Bazıları yıllarca bu işle uğraştığı için sanatçı oldum sanır. Ama boşuna beklemesinler olamazlar. Geçenlerde biri(isim vermedi ama Serdar Ortaç'tan bahsediyor.)Ben Haiti'ye niye yardım yapayım ki Türkiye'ye yaparım dedi." O sırada Fuat Akdağ araya girip "Sanatçı mısın?" dedi o kişiye. Mehmet Demirkol ise müthiş bir laf etti.

"Sanatçıyı geç sen insan mısın?"

Müthiş bir laf. Ancak bu kadar iyi özetlenir bu iş. Zira Demirkol'un da dediği gibi bu iş öyle yıllarca bir meslekle uğraşmakla olmaz. Bu tip konularla sanatçı mısın, değil misin belli edersin.

Mehmet Demirkol'u tebrik ediyorum.

3 yorum:

Atilla Çelik dedi ki...

Sikindirik pop kültüründen mi sanatçı bekliyorlardı? Müzik yapmakla, şarkı söylemekle sanatçı olunsaydı. Sanatçı topluma bir çok şey veren, anlatan adamdır. Sözde sanatçı olarak anılan popçular topluma hangi anlamda örnek olmuşlar ki Serdar Ortaç gibi ne idüğü belirsiz topoştan sanatçılık bekliyorlar.

Plaseyi Hanri Gibi Vuruyorum dedi ki...

Beklediklerini düşünmüyorum abi ama insanlık bekliyorlardır ki normali bu. Yardım yapmayabilirsin Haiti'ye. Fakat çıkıp bunu demek senin insan olmadığını, ucuz milliyetçi olduğunu gösterir. He ne yazık ki şu lafının bile ekmeğini yemiştir Serdar Ortaç.

Pop kültürünün de bu işle alakası olduğunu pek sanmıyorum abi. Bu iş çünkü insanlıkla alakalı. Bir hayvansan bu lafı edersin. İster pop, ister caz yap. Ama insansan bu lafı etmezsin.

Adsız dedi ki...

Vallahi bizim popçular topluma örnek oluryor da kötü örnek oluyorlar, eh eh eh.