26 Mart 2010 Cuma

Fenerbahçe'nin Basın Toplantısı


Bugün Aziz Yıldırım ve asbaşkanlar bir basın toplantısı yaptılar. Hakemler, Federasyon ve işlerin gidişatı hakkında.

Pek yadırgamıyorum böyle toplantıları. Öncelikle bunu belirteyim.

Derbi öncesi olması kötü oldu fakat hakemlerin hakikaten rezalet yönettiği ortada. Fenerbahçe kendi bakış açısıyla bunu düzeltmeye, belki de hataları kendi lehine çevirmek istiyor olabilir. Bana göre pek de yanlış değil zira hakemler o kadar kötü ki bu da bir strateji sayılır bir kulüp için; hakemlerin kötülüklerini avantaja çevirmek. Normal geliyor bana bu yolun izlenmek istenmesi olasılığı.

Biraz da takımın kötü durumunu, takım üzerindeki baskıyı perdelemek için yapılmış sanırım. Fenerbahçe hakemler yüzünden bu durumda değildir o ayrı. Zira maçları izliyoruz. Fakat hakikaten çok kötü hakem kararlarıyla karşılaştıkları ortada. Tıpkı Galatasaray, tıpkı Beşiktaş, tıpkı Trabzonspor, tıpkı tüm kulüpler gibi. Bu rezalet yönetimlere kendi bakış açılarıyla ses çıkarmalarını pek anormal bulmuyorum. Dediğim gibi derbi öncesi böyle bir toplantı kötü oldu. Gerilim artacaktır. Olası hakem hataları sonucu herkese bir koz vermek gibi bu durum.

Fakat derbinin hakemi de böyle şeylere pabuç bırakacak biri değil. En azından ben, gördüğünü çaldığına inanıyorum Cüneyt Çakır'ın. Bazen kurallara fazla bağlı kalıyor, yorum yapmıyor ama sonuçta kendi için doğruyu çaldığına, eyyam yapmadığına eminim. Yani kısaca güveniyorum. Hata yapsa da eyyam yapmadığına emin olacağım en azından.

Birde Federasyon'un neredeyse hiç açıklama yapmaması durumu var ki o hakikaten huzursuz edici bir konu. Mesela ben Galatasaray'ın bu tribünden düşen adam yüzünden sahasının kapanmasını saçma buluyorum. Zira bir kavga ve tribünden atlayan bir adam gördüğüm için saçma buluyorum. Fakat bu gibi konularda sahası kapanan Fenerbahçe veya Beşiktaş için bir açıklama gelmesi gerekirdi. Bana göre stada silah, bıçak sokuluyorsa zaten kapanması gerekir stadın. Normali budur.

Fakat Federasyon'un da kendine göre bir açıklaması olmalı ki en azından böyle düşünmüşler diyebilsin diğer insanlar. Mesela hakem kararlarındaki tutarsızlık, hakem kararlarındaki farklılık. Herkes aynı eğitimden geçtiği halde bu kadar neden farklı oluyor kararlar? Çok susmak iyi değildir. Herkes istediğini düşünüp, söyler çünkü. Biraz daha şeffaf olmalı Federasyon bu gibi konularda. Doğru veya yanlış bir açıklama yapmalı ki biz kafamızdan senaryolar uydurmayalım.

Sonuç olarak hem takım üzerindeki baskıya paratoner olmak, hem hakemlerin hatalarını lehine çevirmek, hem de hakemlerin saçmalıklarını ortaya sunmak için yapılmış bir toplantı. Yapılması komik mi? Evet. Fakat sürekli yapana değil, yaptırana da gülmek gerekiyor bazen.

Hiç yorum yok: