22 Ağustos 2010 Pazar

Galatasaray 0 - 2 Bursaspor


Sezonun en iyi oynamamıza rağmen maçı kaybettik. Hakikaten Sivasspor maçından çok daha fazla üzüldüm çünkü şu maçta Galatasaray'ın golü bulup, farkı açamamasının sebebi beceriksizlik. Başka bir şey değil.

Maç öncesi bir sözlüğe Galatasaray'ın bu maçı kazanması için varolandan farklı bir şeyler sahaya koyması gerektiğini yazmıştım. Savunmayı önce çekmek, ileride ve orta alanda çok agresif bir oyun oynamak ki rakip hızlı hücumcularını mümkün olduğu kadar az kullansın. Zaten böyle de oldu. Maç boyunca Galatasaray sürekli üçüncü bölgede(Ersun Yanal'dan kaptım.) baskı yapıp, top kazandı. Böylece rakip yarı sahaya yıktı oyunu. Neill ile Servet ortasaha çizgisine kadar açılabildi.

Galatasaray'ın en büyük sorunlarından birinin özgüven olduğunu da yazmıştık. Bugün kaçan gollerde beceriksizlik, yetersizlik kadar büyük bir pay da özgüven sorunu. Maalesef takım kötü oynayıp kaybettikçe, iyi oynasa bile kaybettikçe iyice psikolojik olarak çöküyor. Kaliteli ayakların takımdan ayrılışı, gerek Türk oyuncuların yetersizliği takıma beceri eksikliğiyle birlikte, bu sene sadece Sivasspor maçında ve Karpaty maçının ilk yarısında gerçekten kötü oynamamıza rağmen geçen sezonun ikinci yarısından bu yana süren özgüven kaybını getirmiş ve iyice takıma işlemiş.

Yine Rijkaard eleştirisi olacaktır. Katılmıyorum ama hak veriyorum. Bizim kanımıza bu işlemiş. Artık değiştirecek bir şey yok. Şu oyuna memlekette bir Allah'ın kulu bakmayacaktır. Bursaspor'un TS maçından sonra bu kadar çaresiz kaldığı bir maç yok. Fakat işte. Dedim ya skoru Bursa aldı. Tebrik ediyorum. Müthiş bir savunma ikilileri olmuş Stepanov'la. Zaten büyük katkı yapacağı belliydi. Solda Wederson hem savunma hem hücum anlamında Keçeli'ye göre Carlos kalıyordu zaten. Direkt etki etmiş. Ertuğrul Sağlam da "Büyük" dediğimiz takımlardan birini yaratma yolunda adım adım ilerlemekte. Hatta evet. Yarattı bile. Kötü oyunda bile skoru alıyor Bursaspor iki senedir. Tekrar tebrikler.

Galatasaray'a dönersek tekrar;

Karpaty maçında Barış'ın, rakibi kendi sahasına yıkmak istediğimizde ne kadar verimli oyun oynadığından bahsetmiştik. Bu maç, o maçın sağlaması gibi oldu. Sürekli savunmalara ve ortasaha oyuncularına yaptığı baskı Bursaspor'u geri itti. Geri itilen savunmaya karşı bu kadroyla organize, 6-7 paslık hücumlar bulunmaz. Kanatlardan içeri oynanan, duran toplara ve uzaktan şutlara dayalı hücum planı yapılır. Böyle de oynadı Galatasaray. 3-4 tane çok net, biri frikik olmak üzere, iki tane de uzaktan şutla tehlike yarattı. Golü bulamadı ve golleri gördü kalesinde.

Bugün oynadığımız oyunun bir diğer iyi yanı ise hazırlık maçında izlediğimiz agresif Galatasaray'ı sahada görmekti. Hakikaten çok sert ve bazı zamanlar çirkin oynadı takım. Yanlış anlamayın, bu ligde bu oyun böyle oynanıyorsa ve bu hakemler izin veriyorsa oynayacaksınız ki ezilmeyin. Galatasaray çok iyi başardı bu işi. TV'de izleyenlere kötü gibi de gözükebilir ama gözüksün anasını satayım. Yıllardır tekme tokat dövülüyoruz, hakemler izliyor. Bu sene biz dövelim, hakemler nasılsa izlemeye devam edecek.

İyi oynadık ama kaybedince bir şeyler yazmanın bir anlamı yok. Skor 0-2'yse takımın boyunun kısalmasının, ön alan baskısının, kanatlara yayılan oyunun, Ali Turan'ın önceki maçlara oranla daha iyi gözükmesinin, Arda'nın sağ tarafta yine kaybolmasının, Elano'nun takıma dönmesinin, hakem rezaletinin konuşulmasına gerek olmuyor. Konuşacak hal kalmıyor.

Rijkaard gönderilmesin. Yönetim de geyik yapacağına transfer yapsın. 1 hafta içinde 2 ortasaha, 1 forvet, 1 sağ ve sol kanatta oynayabilen bir adam, 2 tane bek gelmeyecek biliyorum. En azından 3-4 transfer halledilir diye umuyorum.

Yoksa Rijkaard gönderilmeyi beklemeden istifa etsin. Yazık oluyor.

Not: Umarım taraftarın her ASY performansı böyle olur. İtici güçtüler bugün. Biraz daha rakibi boğacak tepkiler verdiğinde hakikaten müthiş olur destek.

2 yorum:

gillerprensi dedi ki...

iyi bir futbol oynandığına inanmıyorum. gerçi baros henüz hazır gözükmüyor. son topları golle sonuçlandırsaydı işler farklı olabilirdi. arda inanılmaz durgundu bugün. tribünleri hep eleştiriyorum ama bugün cidden fena değillerdi.

Plaseyi Hanri Gibi Vuruyorum dedi ki...

Eldeki üçlüyle iyi futbol sadece rakibi yarısahaya hapsedebilmek ve gol pozisyonu üretebilmektir.

Gerisi için;

(Bkz: Galatasaray Yönetimi)