17 Mayıs 2010 Pazartesi

İlk Kupa


Bursaspor'un yaptığı devrimden pek ayrıntılı bahsedemeyeceğim. Yani yolculukları, zorlukları pek yazamayacağım. Zira haddim değil. Pek maçlarını izlemedim, izledikleriminse yorumunu yazdım.

Bana göre ligin en iyi top oynayan takımı değillerdi. Fakat ligin en istikrarlı takımıydı kesinlikle. Galatasaray bir hafta 10 oynayıp, diğer hafta 2 oynarken, Bursaspor hep 6-7 arası oynadı. Mesela 2-0'dan çevirdikleri Fenerbahçe maçı benim izlediğim maçlar arasındaki, en kötü Bursaspor oyunudur. Açık ara üstelik. Ama işte burada kötü oynarken de kazanabilmek durumu devreye giriyor.

Evet. Bursaspor bu sene büyük dediğimiz takımlar gibi oynayıp, kupayı kazanmıştır. Hakkıdır. Ben tahmin etmiyordum. Yanıldım. Hala Bursaspor'un bir çok eksiği olduğunu, bu yazın iyi çalışmazlarsa CL'den büyük hayal kırıklığıyla ayrılabileceklerini düşünüyorum.

Ama...

Yukarıda yazdığım gibi Bursaspor, büyük dediğimiz takımlar gibiydi bu sene. Bu yazı iyi değerlendirirlerse bu başarı kesinlikle kalıcı olur. Yedek kulübesini güçlendirmelidir bana göre Bursaspor. Sercan Yıldırım'ı iyi bir bonservise satmalıdır. Zira bundan sonra bu kadar değerli olacağını sanmıyorum. İmkan varken yollanmalıdır. Takım bozulmasın diyenler olabilir. Fakat Sercan Yıldırım'dan kazanılabilecek 10-12 milyon € arası bir para ki Turkcell Süper Lig'de Fenerbahçe'ye rahat satılabilir, takıma getirisi çok büyük olacaktır. 1 stoper, 2 ortasaha kesinlikle transfer edilmelidir. Sercan Yıldırım'ın yerine bir adam transfer edilmelidir ki bana göre CL'ye direkt katılma durumu bir çok yabancı oyuncunun ilgisini çekecektir.

Stadyum için 3 gün sonra çalışmalara başlayacaklarmış. 6000 kişilik bir eklenti olucak diyordu İbrahim Yazıcı. Güzel haber. Bursaspor'un çok iyi bir seyircisi var. CL'ye renk katacaklardır. Bana göre en azından bir Unirea Urziceni kadar performans göstermelidir Bursaspor CL'de. Taraftarın büyük katkısı gerekiyor bu sebeple. Umarım stadyumları CL için gereken kriterlere sahip olabilir.

Neyse sonuç olarak Bursaspor kimlik değiştirmek zorunda. Altyapıya aynı önemi vererek, yabancıların kalitesini yükselterek, yedek kulübesini güçlendirerek kalıcı başarılar elde edebilirler.

Tekrar tebrikler Bursaspor. Çok çok çok zor bir eşiği geçtiler. Şimdi akılcılığı öne çıkarmak gerekir.

Hiç yorum yok: