16 Mayıs 2011 Pazartesi

Kazanmayı Öğreten Adam


Büyük ihtimalle gerçekleşti sonunda.

Biliyorum Galatasaray taraftarı ikiye bölünecek. Bazıları istemeyecek, bazıları ise mutluluktan delirecek. Benim için bu ülkeye kazanmayı öğretmiş adamdır Fatih Terim. Bu ülkeye korkak olmayan iki adam geldi. İkisi de tarihe altın harflerle adını yazdırdı. Biri Fatih Terim, diğeri Hagi. İkisi defalarca Galatasaray'a gelip, başarısız olsalar tek ses etmem. Zira bu adamların her zaman en tepeye oynadıklarını bilirim. Başarılı olmak ya da olmamak benim için bu adamları, bu güzel adamları eleştirme kriteri değildir.

Fatih Terim'in neden sevilmemesini de anlayabiliyorum. Fatih Terim uç bir karakterdir. Nötr olamazsın. Ya hayransındır, ya değilsindir. Fatih Terim çok yüksek bir egoya sahiptir. Bugün başardıkları da o egonun ürünüdür. Başarısızlıkları da. Ama O'nu kazanan adam yapan da budur bana göre.

Benim için Fatih Terim asla ama asla değişmeyecek bir futbol dehasıdır. Onun başarısını bağırıp çağırmaya yoranlar gidip herhangi bir pazarcıyı teknik direktör yaparak şampiyon olmayı gönül rahatlığıyla deneyebilir.

Fatih Terim o burun kıvırılan, şans denilen Euro 2008'de şov yapmıştır. Turnuva sonrası dersler vermiştir teknik direktörlere. Evet o turnuvada şansımızda vardı tabii ki. Ama şansı insanlar kendi yaratır. Fatih Terim'in turnuva boyunca yaptığı neredeyse her taktiksel hamle, her oyuncu değişikliği direkt maçın skoruna ve gidişatına tesir etti. Bunu sadece ben değil, tüm Avrupa söyledi ki Terim konferanslara katıldı.

Fatih Terim için tek endişem şu takımı adam edebilirim düşüncesine sahip olma ihtimalidir. He edebilir tabi. Kalli döneminde ve Euro 2008'de inanılmaz oynayan Hakan Balta'yı bir anda sahada görebiliriz veya hatasız, sadece işini yapan bir Servet'i seyredebiliriz. Bu oyuncuların karakterleri adına güzel bir gösteri olur tabii ki.

Fatih Terim hakkında konuşacak o kadar şey var ki. Fakat pek konuşmayıp Galatasaray üyesi Arda Selim Üçer'e sözü bırakalım;

"Fatih Terim kadar Galatasaraylı olun, yeter..."

Hoşgeldin İmparator!

Hiç yorum yok: