3 Eylül 2010 Cuma

Kazakistan 0 - 3 Türkiye


Hazırlık maçlarında gözüken sorunların tekrarını izledik. Buna rağmen 3 gol atıp, gol yemeden başlamak en azından iyi bir ilk adımdır.

Türkiye yine 4-2-3-1'le, yine sağda Hamit, 4-2-3-1'in en önemli kısmı olan 3'lünün ortasında Nihat'la başladı. Bu şekilde yola devam etmemiz imkansız. 3'lünün ortası şu an itibariyle kesinlikle Arda'nındır. Sol tarafa Ozan İpek veya sol forvet oynayabilecek bir Sercan, bir Tuncay, sağ tarafa Volkan Şen veya yine Sercan koyulmadan da öne geçtiğimiz maçlarda rahat pozisyona girmemiz imkansızdır.

Hiddink öncelikle pas trafiği oluşturmaya çalışıyor. Bu sebeple sağda Hamit'i kullandığımızı düşünüyorum. Böyle düşündüğümüzde 3-4 maçlık bir periyodu aynı kadro ve sistemle tamamlayabiliriz. Başarılı olur muyuz? Ben kendi adıma pek sanmıyorum. Zira ilk gol gelene kadar rakibi açamadık. Bunun sebebi Nihat'ın yerine o bölgede iki kanadı da pozisyona sokabilecek bir adamın olmamasıdır. Üstüne üstlük sağ ve sol kanatlarımız kanat forvet oynayabilen adamlar değil. Hal böyle olunca oyun duran top performansımıza kalıyor.

Nihat sağ forvet, Sercan sol forvet, santrafora da Halil veya Mevlüt şu an için en iyi seçenekler bana göre. 3'lünün göbeğinde Arda'nın hem şut, hem pasör özellikleri, bu isimlerin gerisinde Hamit ile Emre'nin oluşturduğu sağlam yapı bana göre Milli takımın hücum performansını bir üste çıkarabilir. Tabii ki Hiddink'in düşündüğü başka şeyler olabilir. Fakat ben kendi adıma göbeği ve kanatları pozisyon yaratamayan bir 4-2-3-1'in gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Nihat klasik tabirle AMC olarak değil ikinci santrafor olarak da düşünülüyor olabilir. Fakat önündeki adam buna uygun değil. Tuncay ne pasör bir adam, ne top sürebilen bir adam, ne de stoperleri sağa sola götüren bir adam. Orada, çift stoperin arasında sürekli kaybolabilir. Bu da Nihat'ın performansını direkt etkiler. Bugün Nihat gol atmasına rağmen sahada hiç gözükmedi. Nihat da eleştirilebilir bu yüzden. Haklıdır eleştirenler. Fakat benim için bu kötü oyununa asıl sebep işlemeyen düzendir.

Ömer ile Servet'in fena olmayan bir ikili oluşturduğunu söylemek lazım. Fakat bu iki adam oynarsa stoperlerimizi ileriye yöneltemeyiz. Solbeke gerekirse İbrahim Üzülmez bile koyulup, Hakan'ı stopere çekerek defansın topla oynama kabiliyetini arttırarak rakibi yarısahasına daha iyi hapsedebiliriz.

Maça bahsettiğimiz sorunları geride bırakarak baktığımızda Arda'nın, Emre'nin, sağdan içe her geçtiğinde Hamit'in etki ettiğini söyleyebiliriz. Duran top zaafımız maalesef devam etmekte. Bu konuda teknik direktörler veya oyuncularda kabahat aranabilir fakat bu işler altyapıda başlar. Yıllardır Türk takımları bu sorunu çekiyorsa bunun tek sebebi teknik direktörler olamaz. Olmamalıdır.

Arda'nın Es-Es maçıyla başlayan yükselişi de Milli takımda devam ediyor. Bu bizim için de, salı günkü Belçika maçı için de sevindirici. Nihat'ın da gol atması bana göre çok önemli. Zira ne kadar eleştirilirse eleştirilsin bana göre hala çok önemli bir forvet. Şu sistemde kullanılabilecek en etkili forvetlerden biri. Yeter ki arkasında, sağında ve solunda oynayacak adamları iyi seçelim.

Maçın özellikle ikinci yarısındaki silik oyunumuzu ise kontraya çıkacak oyuncularımızın olmamasına bağlıyorum. Tuncay böyle bir oyun için iyi bir seçenek olsa da bu maç bana göre kötüydü. Nihat'ın o bölgede pek kontraya çıkacak durumu yok. Solda Arda içeri kateden bir yapıda, sağda Hamit de öyle bir oyuncu olunca Ömer Üründül'ün kontra söylemleri boşa gidiyor haliyle. Bu yüzden Volkan gibi, Ozan gibi kanat oyuncuları bana göre çok çok önemlidir ve Milli takımda olmamaları çok acayiptir.

Sonuç olarak iyi başladık ama oyun olarak pek etkili değildik. Önemli olan maç salı günü. O maçı da galibiyetle kapatabilirsek önümüze bakabiliriz.

2 yorum:

Hakan Özkan dedi ki...

Arda ortada, Nihat solda başladı zaten.. Maçt sonu röportajında Nihat kendiside söyledi bunu. Ama Nihat solda olmaz, Ozan İpek orda olmalı dersen ona katılırım tabi.

Plaseyi Hanri Gibi Vuruyorum dedi ki...

Evet haklısınız. Nihat solda başladı. Ama pek orada durmadı. Hemen içe geçti.

Nihat sol forvet oynayabilir. Ama Milli takım şu an için sol forvet oynatabilecek kadar seviye kaydedemedi. Yani Arda öncelikle göbekte 90 dakika durması lazım. Nihat'ın soldan içe katedeceği hücum setleri düzenlenmesi lazım. Daha sonra olur. Şimdi ilk önce pas alışkanlığı yaratmaya çalışıyor Hiddink. Belli bu.

Benim idealim; solda Ozan, sağda Volkan. İki tane hem topla iyi, hem de topla hızlı kanat oyuncumuz olmuş olur. Kanat forvetli düzenler için dediğim gibi daha erken ama bu düzene geçene kadar çok maç kazandırır bu hızlı kanat oyuncuları. Emre gibi bir pasörün olduğu yerde 1-0'dan sonra hem pozisyonları, hem de farkı daha çabuk yakalarız.

Tabii bir de forvet faktörü var. Bu tip oyun için ideal olan Tuncay değildir. Mesela bize Baros, Niang stilinde bir oyuncu lazım. Mevlüt, hızı yeterli olmasa bile Fatih Tekke, ortalama bir forvet olsa da Halil, büyük yetenek olan Sercan, hala futbolculuğuna güvendiğim Nihat gibi isimler varken Tuncay'ı orada kullanmak bence çok büyük hata. Hem Tuncay'ın performansı hem de takımın performansı otomatik olarak düşüyor.

Aslında yapılacaklar basit. Fakat Hiddink'e, Oğuz Çetin'in çok müdehale ettiğini düşünüyorum. Tam anlamıyla belki ligimizi tanımadığından Oğuz Hoca'dan yardım alıyordur şimdilik deyip bekleyelim.