2 Eylül 2010 Perşembe

Joseph Yobo ve Fatih Tekke Transferleri


Fenerbahçe'nin sorununun ısrarla ortasaha olduğunu söylüyordum kendi adıma. Fakat Fenerbahçe daha farklı bir şekilde bu sorunu çözmenin yolunu deniyor; Yobo.

Yobo bana göre harika bir savunmacıdır. Bilica adlı kitle imha silahından sonra Fenerbahçe taraftarına ilaç gibi gelecektir. Hızlıdır, kuvvetlidir, topla çok iyi olmasa da Lugano'yla bir şekilde birbirlerini tamamlayabilecektir. Üstelik Fenerbahçe'nin en büyük problemlerinden olan defansı ortasahada kuramama sıkıntısını çabukluğuyla silecektir. Yani artık Fenerbahçe daha rahat bir şekilde oyunu rakip yarı alana yıkabilir. Bu da Fenerbahçe'nin ortasaha sıkıntısını nispeten ortadan kaldırır.

Everton'da Heitinga, Distin gibi adamlar yüzünden belli bir süre sonra forma giyme şansı bulamasa da umarım Fenerbahçe'de bonservisinin alınacağı kalitede oyun oynar da Süper Lig'e güzel bir renk verir. Fenerbahçeli taraftarlar bana göre çok mutlu olmalıdır Yobo transferi sebebiyle.


Fatih Tekke ise Trabzonspor'a geleceğini düşündüğüm bir adamdı açıkçası. Beşiktaş'a gittiğini dün öğrendim. 2-3 gündür internetin olmadığı bir yerde kalıyordum bu sebeple çok şaşırdığımı söylemeliyim. Beşiktaş'a çok büyük katkı yapacaktır. Tabii ki en son izlediğimiz Fatih Tekke'yi düşünüp konuşuyorum. 33 yaşında artık. Belli özellikleri muhtemelen körelmeye başlamıştır fakat yetenek her daim baki kalır. Bobo'yu ilk etapta kesemese bile hem Avrupa, hem Lig, hem de Türkiye Kupası düşünüldüğünde çok iş düşecektir kendisine.

Transferin diğer yönü ise manevi tarafı. Trabzonsporlular muhtemelen çok üzülmüştür. Muhtemelen de yönetimdekilere sallıyorlardır. Bana göre bir oyuncu bir kulübe gerçekten gelmek isterse gelir. Kewell gibi bir marka bile sadece Galatasaray'da kalmak için yıllık 1 milyon € alıyor yahu. Fatih Tekke eğer isteseydi bana göre gelirdi yani. Tabii ki şehri tamamen bilmiyorum. Belki başka şeyler de vardır işin içinde. Fakat nasıl Galatasaray forması Tuncay'a, nasıl Fenerbahçe forması Arda'ya yakışmıyorsa, Fatih Tekke'ye de Beşiktaş forması o kadar yakışmayacak. Vereceği katkıdan bahsetmiyorum. Taraftar gözüyle bakıyorum.

İki transfer de kulüplere hayırlı olsun.

Hiç yorum yok: