14 Eylül 2010 Salı

Bursaspor'un Şampiyonlar Ligi Serüveni


Bursaspor bugün Valencia ile tarihinin ilk Şampiyonlar Ligi maçına çıkacak. Üstelik geçen senenin lig şampiyonluğu apoletini de taşıyarak.Sezon başından beri CL marşıyla maça çıkarak hem takımı hem de seyircileri bugüne ısındıran Bursaspor'un bu maçtan ben alnının akıyla çıkacağına inanıyorum.

Valencia'nın son maçına bakarsak Mehmet Topal'ın ilk 18'de olmadığını görüyoruz. Ben bu maçta kadroya gireceğini düşünüyorum. Öte yandan Mata, Banega, Jordi Alba, biraz Vicente gibi iyi adamları son Santander maçında oynamış. Forvet hattını David Villa'dan sonra Aduriz ve Soldado'yla güçlendirdiler. Aduriz oynamış Santander maçında. Golü yok. Maçın golünü de Maduro'nun attığını belirtelim arada. Savunma ikilisi Ricardo Costa ve Maduro'dan oluşuyor. Göbekte Albelda ve Banega var. Topla çok iyi işler yapabilen bir göbek olduğunu söyleyelim.

Bursaspor'un 2 senedir ligde devamlı sahaya sürdüğü oyun bu maçtan puan almak için yeter. Hızlı, sürekli rakibi rahatsız eden, kanatların kullanımının üst düzey olduğu bu 4-3-3, Valencia'yı da şaşkına çevirebilir. Üstelik bu maçta taraftarın varolan büyük desteğinin de üzerine çıkacağını düşünüyorum. Özellikle hem hücumda hem de ortagöbekte daha hızlı oyuncular var Bursaspor'da. Valencia'nın özellikle stoper ikilisi çok yorulabilir. Fakat önemli olan hızlı top taşımak. Bunu da Volkan, Ozan, oynarsa topu hızlı kullanma bakımından; Insua, Batalla ve tam bir köprü olan Ergic iyi yapabilir. Klasik Türk defanslarının yaptığı paylaşım, alan markajı hatalarını ise Ömer ve Stepanov'dan görmeyiz umarım. Özellikle Ömer'in bu maçta hem duran toplarda, hem de savunmadaki önemi büyük. Stepanov zaten çok tecrübeli bir oyuncu olduğu için sırıtacağını hiç ama hiç düşünmüyorum.

Bursaspor'un en büyük özelliklerinden biri de oyundan pek düşmemesi. Fiziksel olarak çok iyi oldukları aşikar. Bunun yanında CL ve UEFA tecrübesi yaşamış oyuncuları da bulunuyor. Bu da Bursaspor'un avantajlarından biri. Açıkçası bugünkü maçta Valencia'nın değil, Bursaspor'un nasıl oynayacağının önemli olduğunu düşünüyorum. Heyecanlanmazlarsa, baskı hissetmeden, klasik oyunlarını oynarlarsa kesinlikle puan, hatta 3 puan alacaklardır.

Bursaspor'a iyi şanslar ve başarılar diliyorum.

Hiç yorum yok: