18 Şubat 2011 Cuma

Hagi


Hagi Bucaspor maçı öncesi bir basın toplantısı yaptı bugün. Her yerde bulabilirsiniz söylediklerini. Fakat benim değinmek istediğim bir cümlesi var;

"Galatasaray'a o kadar şeyler verdim ki o kredi daha fazla olmalı. Bu evin bir adamı olarak bana, o zaman verilmeli."


Ben Hagi'nin inanılmaz gururlu bir adam olduğunu düşünüyorum. Lafını esirgemeyen, onun bunun ağzına bakmayan, rüzgara göre yön değiştirmeyen. Hem müthiş başarılı olup, hem de inanılmaz mütevazi olan bir insan. Utana sıkıla yaptığı konuşmaları biliyoruz. Fakat üstteki cümleyi kurması...

Hakikaten utandım ben. Hagi bu cümleyi kurmaya mecbur edilmemeli, Hagi gibi bir değere bu muamele yapılmamalı. Sanki bu takımı daha evvel rezalet yönetmiş gibi davranılmamalı. Bu kadar kolay atıp tutulmamalı. Sadece 3-4 aydır burada olan, üstelik de adı Hagi olan bir insana böyle davranılmamalı.

Utanmasa Hagi'ye futbolu öğretecek dallamaları görüyoruz. Romanya'dan başka bir şey bildiği yok diyen zavallılar bile vardı transfer döneminde. Zaten bu ülkedeki tek eleştiri biçimi hakaret etmek. Rijkaard geldiğinde özel hayatıyla, futbol bilgisi sorgulanmıştı mesela. Schuster'e karton teknik direktör dediler aynı öküzler. Aragones'e denmedik bırakılmadı. Del Bosque kasap, Lucescu çingene, Gerets korkak, Skibbe stajyer oldu bu ülkede. Bir kişi çıkıp yahu bu Selçuk 10 yıldır aynı Selçuk, bu Ayhan 10 yıldır aynı Ayhan, bu İbrahim Toraman kaç yıldır aynı niye kendilerini geliştirmediler demedi. Bu ülkedeki altyapıyı, eğitim eksikliğini, 4-4-2'yi bile bilmeden piyasaya sunulan yıldızları tartışmadı. Evet ülke futbolunun son 10 yıldaki tek yıldızı Arda, 4-4-2'yi milli takımda öğrendiğini kendi söyledi. Bu altyapıdakiler ne bok yiyor diye bir kere konuşuldu mu? Arda'nın şu açıklaması haftalarca konuşulmalıydı oysa. Neyse.

Yine nereden, nerelere geldik.

Demek istediğim Hagi işte. Hagi yahu. Skibbe ile birlikte bu kadar hakkı yenilen, bu kadar gaddarca davranılan bir teknik direktör görmedim ben Galatasaray'da. Allah aşkına şu ntvspor.net'in basın toplatısı hakkındaki haberin altında yer alan yorumlara bir bakın. Yahu orada yazılanlar bile ayıp ötesi ve cahilce. Malın teki komisyoncu manasında bulunmuş mesela. Sövmek bile az geliyor bazen.

Biraz sabır, biraz güven. Rijkaard'a haklı olarak gösterilen sabırdan bile bahsetmiyorum.

Onun yarısı bile Hagi'ye yeter zaten.

1 yorum:

WarBlood dedi ki...

Ülkemizde herkes futbol profesörü,herkes td lerden daha iyi biliyor bu futbolu.Mantık çerçevesinde eleştirmeye tamam ama belden aşağı vurmalar,özellikle Hagi gibi bir isme fütursuzca yüklenmek,ayıptır.Ama biz istediğimiz gibi isyan edelim,değişen bir şey olmayacak.Türk insanı entrikaları sever,herşeye olumsuz bakmaya bayılır,sağdan soldan,tv den duyduklarını kendi düşüncesiymiş gibi yayar etrafa ve sonunda titan saadet zinciri gibi çoğalır bu düşünceler ve kaçınılmaz son gelir.Tıpkı Del Bosque'de,Rijkaard'da,Skibbe'de ve Aragones'te olduğu,Hagi'de ve Shuster'de olacağı gibi.